Untitled Document
Untitled Document
Menu
 
Home
 
General:
Calendar
Forums
Album
Downloads
Web Links
Search
Web Links
Flash Games

Contact us:
Feedback
Recruting
Submit News

Personal:
Private Messages
Your Account
[DK-F]Mailing List
Recommend Us

Info:
Members List
[DK-F] Members
Terms of Use
ServerRules
FAQ
 
Other:
Ghost Recon
Desert Siege
Island Thunder
Military
 
Server Admins
Reconlog
 
Untitled Document
Languages
 
Select Interface Language:

Danish English
 
Untitled Document
Links To Us
 
Powered by PHP-Nuke

Valid HTML 4.01!

Valid HTML 4.01!

 
Untitled Document
Clan/Sites Links
 
Powered by PHP-Nuke
>Ghostaholic<


Powered by PHP-Nuke
>>@WAR<<


Powered by PHP-Nuke
>Clan [GR]<<


Powered by PHP-Nuke


Powered by PHP-Nuke


GodsOfWarfare-OnlineGamingLadder
 

 
Ghost Recon
Ghost Recon



Ghost Recon


Året er 2008, og nogle radikale ultra-nationalister har besat Moskva. Deres formål er at genskabe det gamle sovjet imperium, og krigen er lige på trapperne.
En gruppe specialtropper af grønne baretter, udstyret med den seneste krigsteknologi og toptrænet i sniger-teknikker, bliver sat på sagen. De slår til hurtigt, lydløst og usynligt, og de kalder sig "The Ghosts".
Sådan lyder forhistorien til spillet, der mest minder om Rainbow Six serien i gameplay og tema. Dette betyder et spil, der er præget af holdarbejde, forsigtighed, planlægning og præcision. Ét skud kan dræbe, så det gælder om at træde forsigtigt og smide sig i støvet, hvis man vil undgå en hurtig død, for fjenden er hurtig til at åbne ild, hvis de opdager én.

Spillets kampagne-spiltype har 15 singleplayer missioner, hvor man typisk skal rense bestemte områder for fjender, sprænge ting i luften eller befri nogle gidsler. Efter hver mission får de deltagende soldater tildelt nogle skill-points, som man kan fordele på våbenhåndtering, snigeevne, udholdenhed og lederskab. Våbenhåndtering øger evnen til at præcisere sigtet hurtigt, snigeevne gør det nemmere at bevæge sig uset, udholdenhed giver soldaterne bedre overlevelsesevne når de bliver skudt, og den soldat i gruppen, der har mest lederskab, giver de andre soldater yderligere skill-points.


Missioner kan gennemføres forholdsvist hurtigt, hvis man er vant til genren, men spillet tilbyder til gengæld 50 opgaver, som typisk vil være at gennemføre en mission på en bestemt sværhedsgrad eller kun med en snigskytte. Dette låser op for specielle soldater, spiltyper, multiplayer-baner, våbenpakker og andre specielle ting. Nogle af disse opgaver skal løses i "Quick Mission" spiltypen, der tilbyder flere forskellige fleksible spilleregler. Herudover kan Ghost Recon spilles i splitscreen, over Xbox Live og i almindeligt link, hvor der er flere forskellige spiltyper:
I "Last Man Standing" gælder om at være den sidste overlevende.
Hvis man vælger "Sharpshooter", skal man have flest kills på tid.
"Hamburger Hill" er bedre kendt som "King Of The Hill" i andre spil, og her gælder om at stå i et bestemt område i længst tid.
"Search And Rescue" handler om at få tre gidsler hentet og eskorteret tilbage til sin base.
"Domination" går ud på at erobre bestemte zoner, hvorefter point gives hvert sekund for de zoner, man besidder.
I "Siege" skal det ene hold skal beskytte et område, så det andet hold ikke får det erobret.
Sidst er der "Cat and Mouse", som går ud på at dræbe den spiller, der er udnævnt til mus, hvorefter
man selv får tjansen. Musen er kun udstyret med en pistol, men den eneste måde at få point på, er at dræbe de andre spillere som mus.
Det er også muligt samarbejde med op til 5 andre menneskelige spillere (cooperative), for at bekæmpe fjenden i de 15 missioner eller tilfældigt sprede fjendtlige soldater rundt i banen, så alle muligheder for multiplayer er godt udnyttet.

Spillets AI (kunstige intelligens) fungerer ret godt, og fjenden forstår at angribe i grupper, finde ud af at åbne døre eller søge dækning bag sten, biler, bygninger og træer. Ens holdkammerater er også gode til at finde fjenden og følge ordrer, men man oplever engang imellem situationer, hvor man fristes til at give dem med en kugle for panden, når de står i vejen for én i en døråbning.

Grafikken er på mange punkter flot, for træer vejrer i vinden og bevægelserne er flydende. Figurerne er realistisk animerede, og falder på mange forskellige måder, når man skyder dem. Dog bærer spillet præg af at være en port af et lidt ældre Pc-spil, for teksturer er lidt slørede, og spillets objekter er lidt kantede. Frame raten er dog nogenlunde stabil og kører fuldstændigt flydende det meste af tiden.


Lyden er meget stemningsfuld og atmosfærisk, komplet med fuglekvidder, vind og patronhylstre, der rammer jorden bag én. Alt dette bliver præsenteret i fuld surround, så hvis man har det rigtige udstyr, er det en sand oplevelse. Man kan høre om en kugle rammer et træ eller preller af på en sten, og hvis der sker en eksplosion i nærheden, bliver man ramt af en midlertidig slags døvhed, hvor alt lyder som noget, der foregår under vand. Der er musik i menuerne, men under selve spillet er der kun de lyde, der hører til banen, men dette bidrager til det medrivende gameplay.

Under de rette forhold kan dette spil hive én ind i handlingen, og jeg måtte flere gange lægge controlleren fra mig, når jeg blev overrasket af en fjende, der havde undgået mit falkeblik, hvilket gav mig en kæmpe chok.

Missionerne foregår i mange forskellige territorier som vinterlandskaber, bjerge, sumpe og byer, men spillet bliver stadig hurtigt trivielt, da missionerne bliver ikke sværere, variationen i gameplayet er lille og historien heller ikke fænger specielt. Banerne er også præget af usynlige vægge, der kan gøre det svært at finde rundt, uden at bruge kortet.

Man kan igennem en missions forløb, bestemme om grupperne skal angribe aggressivt, eller om de skal holde lav profil og snige sig frem. Man kan også definere en rute, de skal gå, så man f.eks. kan planlægge et 2-vejs angreb på fjenden. Dette er lavet så simpelt og tilgængeligt, at man faktisk nemt kan styre det fra sin controller.

Alt i alt er Ghost Recon en vellykket port at PC-versionen, og de gode multiplayer og online muligheder giver spillet en holdbarhed og kvalitet, der sagtens kan opveje de små negative ting.
Hvis man kan lide det lidt langsomme gameplay, den strategiske planlægning, nær-realistiske fysik og kan man leve med den lidt aldrende grafik, er spillet klart værd at have stående på hylden.










Copyright © by Danish Force All Right Reserved.

Published on: 2004-12-26 (5094 reads)

[ Go Back ]
 
Content ©
     
   
 ·  1: Fashion show made in mission
·  2: EyeInstaller
·  3: ReconLog V3.2.0.0
·  4: Crack
·  5: Gridmaps
·  6: Ghost Bacob
·  7: Pacth V. 1.4
·  8: 1-grstattrax
·  9: 24/12-2005 02:48
·  10: Teamspeak 2 Win32 Client (RC2)
 
     

 

 

 

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by Danish Force.